Jenny berättar

Jenny Berättar




Hejsan igen alla små läsare!

Tiden har nästan sprungit förbi. Kan inte förstå hur det hunnit gå två veckor redan sedan jag skrev sist. Jag har nu hunnit tillbringa två veckor på skolan, vardera med Mattias och nu med Daniel. Vi har följt våra amerikanska elever under lektioner, gjort ett engeklskt matte-prov för magnus och Eva, samt alla aktiviteter, nedan.



Trodde faktiskt inte att det kunde vara så stor skillnad mellan skolorna som det är, men skolan här är helt klart betydligt strängare. De har även lördags skola, för olydiga barn tex. Daniel och Mattias hade redan fått lite erfarenhet av alla lektioner men Mattias visade mig de dem tyckte varit roligast mm. Lite spännande att se kombinationen mellan de (ursäkta) extremt högljudda eleverna I korridorerna, som sedan sitter knäpptyst under deras lektoner.  Som tidigare berättat besökte vi Sea World under fredagen, riktigt mäktigt! Och på lördags morgonen förbättrade jag min solbränna för att senare under dagen fara ner mot Hollywood tillsammans med familjen, för de blivit bjuden på en musikfest. På ditvägen tog vi en liter tur genom stan så jag kunde få lite diverse bilder, tyvärr hann vi dock inte åka upp till trä skylten, men jag överlever nog utan det fotot. Fick istället några bilder på utklädda Marilyn Monroe, Mikael Jackson mm som gick runt på stjärngatorna. Mamman gav mig även en manikyr I 20 års present så vi gick och fick fötterna skrubbad och naglarna målad. Skrattade och tjoande så den stackars kvinnan trodde hon gjorde mig illa. Men jag är bara extremt kittlig.. Festen var en "liten" tillställning i delas värld, men det dök upp omkring 130 gäster.. Vänner mm sjöng och till detta åt vi en bit mat.


Solade allt jag orkade under söndagen, och jag måste säga att det gav resultat.  Till middagen hade familjen lite kändisbesök. Sarah Clarke (som spelar mamman till Bella I filmen Twillight,) hennes man Xander och deras dotter, Olwen.  Rätt ovanligt namn. Så jag åt alltså min middag tillsammans med 3,5 kändisar!  - Rätt mäktigt.


Sista veckan har bara börjat så är den slut! Vi har varit på skolan som vanligt, vilket gör att tiden går snabbt, och sedan under kvällarna har vi blivit bjudna på middag hos Joe och Rosie på måndagen, och sedan Jim och Julie på tisdagen. Tack så mycket för god mat! Och igår hade vi avskedsmiddagen på Claim Jumper. Känns helt otroligt att vi åker hem! Vi kom ju nyss hit!? Även denna gang fick vi god mat, och till efterrätt fick jag en muffins, med glasyr och ett ljus, för Dave skvallra att jag snart fyller år.  Hihi. (På måndag för att vara noga) Sedan sjöng de för mig. Sötnosar.

Väskorna packade och ikväll smyger vi oss ner till Los Angeles för att i morgon bitti placera oss på planen de närmaste  20 timmarna. Jag och Lennart sitter uppe på media nu och skriver nya och fräsha inlägg i bloggen. Precis ätit lunch tillsammans med Davis Auto Body ‘ gänget.

Sagt hejdå till det underbara gänget och vi blev även bjuden på pizza.


Jag har definitivt fått en annan syn inom flera områden, var det gäller så olika personer och mat. Jag har sett både gott och ont och tar det till min samling av erfarnheter. Haft riktigt bra och roliga veckor här. Men som farmor brukar säga: Borta bra men hemma bäst!


Kramar  Jenny


Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla gärna in min blogg och lämna en kommentar! :) kram

2009-05-11 @ 13:33:13
URL: http://jjuliaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0