Palm Springs

                                                           090427




Ny vecka med nya möjligheter

  

Den här dagen började med att Tommy skjutsade Daniel till Davis och jag gick, tillsammans med Jenny och Mattias, upp till Joe Urbz för att utnyttja hans faciliteter. Dessutom så delade jag med mig till Joe så att han fick mina bilder som jag tagit hittills under resan. Efter en stund där uppe återvände jag ner till Daves kontor för att blogga, det fungerar bättre där för min del på grund av att han har Microsoft på sin dator och Joe har Mac som arbetsredskap. Mattias och Jenny blev kvar hos Joe ett tag efter att jag lämnat dom. Resten av dagen var dom två med på bland annat engelska, Keramik och Data. Så dom hade nog det dom gjorde under dagen.


Daniel har jobbat större delen av dagen med Jose`s dotter. Hon brukar jobba extra på verkstaden med lite leveranstvättar och andra lite enklare jobb, men Daniel var imponerad över hur fort hon demonterade motorhuv och framskärm på bilen som dom skulle jobba med. "Det bara rasslade till" sa Daniel.


När vi kom till kvällen så hade Daniel en ganska lugn tillvaro med lite umgänge med en kusin åt Ben. Mattias var och tittade på volleybollträning, tjejernas. Om man frågar honom så tror jag inte att han vet så mycket om själva träningen, han vet nog desto mer om tjejerna. Såg ut så på hans blick när han berättade. Jenny var hemma hos sin familj och spelade sällskapsspel och umgicks med några av familjens besökare.


Kvällen för oss lite äldre var bokad för en resa till Palm Springs och familjen som är med och sponsrar dom Amerikanska elevernas resa. Dessutom så upplåter dom sitt sommarhus till mig, Tommy, Magnus och Eva, och det är ju inte vilken sommarstuga som helst. Det är sju till åtta sovrum och lika många badrum plus ett vardagsrum nästan lika stort som en normalvilla.


När vi åkte mot Palm Springs så passerade vi förbi en park av vindkraftverk som måste vara en av världens absolut största. Det ska vara ca tre tusen vindmöllor har jag hört. Helt otroligt hur det ser ut.


2954S En skog av vindmöllor 



  

2956S Ska dom aldrig ta slut?

  

På vägen ner dit skulle Tommy köpa reservdelar åt någon kompis som har en T-Ford. Ett nytillverkat grenrör, fantastiskt att det finns nya delar till en så gammal bil. Annars så kan jag väl säga som så, att jag är tacksam att jag inte har någon i min nära omgivning som håller på med gamla Amerikanska bilar. Tommy har hur många beställningar som helst på delar som ska handlas än här och än där. Problemet är att det ofta är minst en timmes körning enkel resa och ofta mer för att komma till dom som saluför grejorna, så Tommy lägger nästan varenda ledig stund, tillsammans med Dave, på dessa inköp.




2957S Vi andra fick i alla fall se en fin rabatt medan vi

väntade utanför avgasrörsaffären

  

På ett annat ställe där vi stannade fick vi plötsligt syn på en automat där dom sålde luktgranar.


2961S Jag som trodde att luktgranar var en Svensk uppfinning,

men den var Schweizisk


Under vårt besök i Palm Springs skulle vi ut och äta tillsammans med Mary Shanahan och hennes assistent, Heather. På vägen dit fick Magnus äran att köra Heathers bil, vilket åtminstone jag tycker var att liksom kasta pärlor åt svinen. Totalt ointresserad av bilar men ändå den som får köra värstingen, en Corvette -04. OJ, OJ, OJ vad man kan bli avundsjuk.


2970S Ja, ja. Sluta flina

  

Middagen åt vi på den lokala klubben, en mycket trevlig restaurang med fantastiskt god mat. Dessutom en mycket trevlig utsikt över bland annat Mount Eisenhover. Ni ska få se ett litet axplock av vad vi åt så kan ni slicka er om munnen sen. Det var jättegott.


2979S Vi började med lökringar som aptitretare



2980S Själv åt jag lax




2982S Lockande, eller? Magnus, Tommy och Mary



2985S Dave och Heather

  

Dom här bilderna var speciellt inlagda för dig Tomas.

  

På vägen ut från restaurangen så passerade vi parkeringsplatsen för alla dom privata golfbilarna som alla har. Här är det till skillnad från hemma så att det nästan är ett krav på att åka golfbil när man är ute och spelar. På dom flesta banor hemma så måste man ha en läkares ordination för att få åka golfbil på banan.



2987S Alla möjliga modeller, en del med Gps för att snabbt bli

hittade om dom skulle bli klen.

  

Ja, det var väl ungefär vad som hänt idag förutom att vi förstås åkte hem också. Det var i alla fall en mycket trevlig kväll med en kvinna som månar otroligt mycket om yrkesutbildningar och hantverkare trots att hon är så rik. Som Heather uttryckte det så är detta hennes absoluta pet-projekt.


Tackar för en återigen händelsefull dag för oss alla.


Lennart


Kommentarer
Postat av: Tomas

Ser verkligen GOTT ut!



Mums!!

2009-04-28 @ 22:07:23
Postat av: Camilla Hammarling

Det låter som att ni hittat restauranger med bättre mat den här gången, såg verkligen gott ut.



Tänk att hjärnan kan snubbla så... för allvarligt talat hur svenskt låter "Wunderbaum". Ursäkta om min hjärna snubblade på stavningen men dessa granar har aldrig tilltalat mig.

I dag skiner solen igen i Östersund

2009-04-29 @ 08:39:12
Postat av: Syster Britt

Och här kommer fler som avundas er maten. Ser verkligen gott ut.

OK vi ska nog avnjuta vårens första middag ute på altanen i helgen.

Kram från syster o svåger

2009-04-29 @ 19:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0