Jennys forsta dagar

          

                                                          090427




Mina forsta dagar..


Sahar langt tycker jag att det stora hela har varit en enoorm skillnad.
Idag har vi varit har I lite mer an en vecka.

Familjen jag bor hos ar ratt mysig och valdigt trevlig. Om jag ska vara arlig har inte pappan varit nagot store charmtroll sa langt, och han ar nu I Polen och spelar in en ny film. Forsta dagen pa skolan var allihop mer

dod an levande, och pa fredag morgon packade vi in oss i alla bilarna och akte till Las Vegas !

Lilla jag som inte varit nagonstans forut far flyga I evigheter, mer eller mindre knappt sova, och sedan bara

Ramla in I himlen. Jag lovar att allting verkligen ar som pa filmerna. Ganska ironiskt.


Tavlingen tror jag gick tyngst for kameran, da ja tog nastan 400 bilder. Solen stod varm som tusan

hogt pa himlen och vinden var det som egentligen raddade oss fran att bli levande stekta. De flesta fick sig en ordentlig varkande solbranna, och vi fick mer eller mindre dra oss sjalva ut i solen nasta gang. Pa sondagen fick vi lite tid over for att fara ner och kika pa staden i morker. WOW !  Fy sjutton vad fint! Dit aker jag definitivt igen!
Massa kort dar ocksa, men eftersom der varit annu en lang dag i solen tanke vi forst bara aka igenom, men efter

vi passerat Bellagio précis nar vattenspelet startat bestamde vi oss for att parkera och promenera dit. Och tror du inte att vi star dar en timme mitt I natten, och inget hander!  Aaah! Blev sa besvriken. Menmen. Fick se lite alla mojliga typer av manniskor. Dagarna efter Vegas har jag varit pa praktik hos Joe's plat och lack.
"Davis Auto Body Shop." Det var bland det roligaste praktiken jag haft! Alla var sa avslappnad och rolig, samtidigt som jag sog I mig nya tips som en svamp. Sa jag ar riktigt nojd.

fredags kvallen tillbringade ungdomarna och ben's mamma pa Dave & Busters. Restaurang m. barnspel.
Ratt roligt, men som sagt lite mer for barn. Lordagen spenderade jag massor av slantar pa diverse klader tillsammans med Eva och Joey. Helt otroligt att jag kunde handla sa mycke, for sa lite. Hemma hade allt det jag handlade sakerligen hamnat pa 5000 kr ratt snabbt. Slutligen tankte vi aka pa In & out och fa i oss lite mat innan vi fortsatte pa best buy (elektronik) och Valmart (typ rusta) men mitt i kon pa drive in'en  lostnade en slang till kylaren med en himla small. Joey skrek, Eva trodde de brann och jag bara oppnade dorren och insag felet.
Flyttade lite snabbt bilen, sprang tillbaka till luckan , utan bil, sen fick vi helt enkelt lamna den dar och ga till valmart. Det var termostaten som gett upp sa vi fick helt enkelt vanta pa dave och Tommy som var kanske 1,5-2 h ifran oss. Sa da handlade jag ju annu mer pa den affaren da. Haha. Tillslut bar alla tre mina saker (:
Finally, kom herrarna sa vi kunde ordna det lilla problemet och sedan aka hemover. Jag som trodde jag skulle fa en lugn lordag kom anda hem kring 11. Joey fargade aven tillbaka min morka farg i mitt har. Tack sa mycket !

Swap meeet, yeey. Var ungefar sa stort som jag forvantade mig. Tror det var 34 "gator" med forsaljningsbord pa vardera sida, sen fortstas maassa bilar.  :)   Mysigt. Akte hemifran strax efter 5. Massan var open mellan 06-13 och det var alldeles tillrackligt. Hittade lite nya prylar till bubblan, vilket jag tyckte var himlans bra.
kring 11 tiden var vi ungdomar redan ganska matt av att ga o kolla sa vi knatade helt enkelt tillbaka till bilen och placerade oss platt pa en parkeringsruta bredvis bilen, och solade lite. Och idag ser Daniel ut som en krabba! :)
Svangde forbi Venice beach nan timme efter massan. Massa sma butiker efter en gata, medans vi hela tiden kunde kanna och se havet till vanster. Ratt maktigt. Jag hittade ratt fina bilder fran delar av stan, sa dom fick folja med hem. Kopte aven en till resvaska for alla mina saker som jag kopt :D blev en svart med rosa doskallar. Hehe.
At middag pa en kina restaurang pa hemvagen, men sedan fick vi skynda oss till en Valmart och hitta nan aloevera till stackars Daniel.

Tillbaka pa skolan igen idag. Satt forst inne pa media nastan halva dagen, sedan knatade vi ner till keramiken.
Dar jag skapade en kruka. Sen var vi med pa den mest lealosa engelska lektionen jag varit med om. Sa jag sager:
so far so good, om mitt utbyte allafall. Kommer ratt bra overrens med hans 15 ariga syster, sa det funkar fint!

Som ni vet funkar inte vara karaste sista bokstaver, men jag hoppas ni forstod vad det egentligen ska sta!

Hey & ho , direkt fran USA.






Ser val ratt okej ut, eller?

Jenny
                                                                         

Kommentarer
Postat av: Camilla

2009-04-28 @ 18:38:31
Postat av: Camilla Hammarling

Råkade visst trycka på någon knapp av misstag, så nu gör jag ett nytt försök... Kul att läsa lite från din synvinkel. Även om farbror Lennart skriver bra, så blir det lite annat. Hoppas du får en fortsatt bra tid "over there".

2009-04-28 @ 18:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0