Brunfloviken runt

                                                                  090331




Sightseeing runt stan


Idag är det tisdag och dom svenska eleverna har varit på sina respektive praktikplatser. Alla våra gäster var först här på skolan en stund på förmiddagen. Därefter så gjorde dom en liten rundtur på Frösön med fotografering på schemat. Efter det så fortsatte resan runt Brunfloviken med ytterligare bildknäppande. Dessutom så besökte dom ett av stadens konditorier, jag tror att det var Wedemarks enligt den förklaring jag fick av Joe Urbz. ( Joe U. hade ätit en semla enligt vad han kunde beskriva)

    

Ett par av Joe Blacks bilder tagna vid krönet på Frösön



Joe B var imponerad över alla dessa bryggor

På eftermiddagen hade dom en del aktiviteter för sig inne hos Tommy. Joe Urbz jobbade med sin blogg och hade kontakt med eleverna där hemma. Jag hade också möjlighet att heja på ett par av dom som jag träffade ifjol. Joe Black fick en instruktion i det engelska hjulet, en maskin som man använder för att ge mjuka former åt en i början slät plåt, plus två maskiner för att krympa och sträcka plåt. Tommy och Joe B blev kvar på jobbet till sent på kvällen, dels på grund av att Tommy höll på att laga sin bil men också för att Joe skulle få bra med tid för att lära sig plåtbearbetningen.


Tack och hej


Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0