Söndag med golf

                                                           090503




Vår sista söndag i Kalifornien

  

Idag har Daniel varit ute och åkt båt med familjen, och det var inte vilken båt som helst. V8-an mullrade väldigt gott och den gick som ett skållat troll. Efter det så var det dags för en tur ner till bowlinghallen och några serier bowling.


Mattias hade en lugn dag men var även han med på bowlingen på eftermiddagen.


Jenny passade på att förbättra solbrännan lite grann men, enligt egen utsago så lyckades hon tydligen få till en hel del konstiga ränder. I och för sig så tycker jag inte att det låter så konstigt för jag har aldrig lyckats få till en solbränna utan konstiga ränder. På eftermiddagen fick dom besök av ett par som hon tyckte sig känna igen, det visade sig vara mamma Bella i Twighlight och hennes man. Jenny berättar mer.


Tommy har ju lite egna böjelser, så han har varit på en sightseeingtur till två stycken bilskrotar där man betalar inträde, 2 dollar, och sen plockar själv för att betala i kassan.


Själv har jag haft årets golfpremiär på en bana som heter Yucaipa Valley Golf. Dess hemsida heter, för er golfintresserade, http://www.yucaipavalleygolf.com/ Golfen gick väl lite si och så. Dom långa slagen var skapliga men närspelet var ingen höjdare. Men det var jättetrevligt ändå. Efteråt så var jag och David Nygren ut och åt för att senare på kvällen titta på en film hemma hos honom.


2195 Tre laddade spelare


2197 Fronten på golfcarten.

  

Bara så ni vet så skrattar folk här när jag berättar att man hemmavid behöver läkarintyg för att få åka golfbil på banan. Jag tror dock mer på den svenska modellen, det man är ute efter är ju ändå motionen.


2221 Justin svingar fullt ut

  

Banan var inte lika flashig som den jag spelade på ifjol, men det var riktigt trevlig. Kolla husen, dom står lite oroväckande nära.


Tack för idag


Lennart


Kommentarer
Postat av: Camilla Hammarling

Det dröjer nog inte så länge tills du kan golfa här hemma. Vi har haft en valborg med bikiniväder här, så gräset gror för fullt.

2009-05-05 @ 16:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0