Ny vecka

                                                                               090406





Måndag och en ny vecka

  

Den här vecka började Dave och Joe Black med att besöka Annas klass på Nyhedens skola i Krokom. Riktigt vad dom pratade om vet jag inte men jag gissar att dom bland annat berättade om vad dom är i Sverige i för ärende och att dom berättade lite om Kalifornien. Det var i alla fall, hoppas vi, ett uppskattat inslag i deras engelska undervisning. När dom kom tillbaka upp på Fyrvalla så hade Magnus lejt in dom till sin klass under ett pass.


Vad gäller eleverna så har våra elever individuellt val på måndagar så då har alla varit på plats på skolan, både våra elever och Ben och L.J.


Ett annat inslag idag var att Kristofer Tyselius från fjolårets utbyte kom och hälsade på en stund för att få träffa Dave och Joe Black. Tyvärr så var inte Joe Urbz på plats så att dom fick träffas.


Lite bildvisning för Kristofer


Kvällen tillbringade Jenny och Riley på lazerhallen med dom aktiviteter som dom har att bjuda där. Själv har jag aldrig varit dit så jag vet inte hur det går till. Vad pojkarna gjorde vet jag inte.


Här i Hissmofors hade Joe och Joe en höjdarupplevelse eller vad vi ska kalla det. Tord kopplade samman nytta med nöje så när han i sin roll som räddningsledare hade ett utbildningspass på hävare med en nyanställd brandkvinna så passade dom på att hissa upp våra gäster långt över hustaken här på Stallgården. Joe Black tyckte i alla fall att jag skulle städa hängrännorna.



   

På väg mot himmelens höjder

  

Som slutkläm på den här dagen så åkte vi återigen ut till Tommy. Han behövde lite assistans med sin Mac (datorn), och när man har en av dom bästa på området på plats så är man ju dum om man inte passar på och får den hjälp som han kan ge. Ett litet problem är att ta emot och smälta all information som han har att ge.  



Tack för idag


Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0