Mot Los Angeles

                                                                                  090415


Den långa resan

  

Nu har vi äntligen börjat vår resa mot det stora landet I väster. Första dagen kommer i stort sett att redovisas med ett antal klockslag och platser där vi befunnit oss under resans gång.


I alla fall så har den första dagen sett ut som nedan.


04.00 Uppstigning och en snabb dusch for att kvickna till, för mig i alla fall. Jag vet dock att Daniel klev upp betydligt tidigare på grund av att han skulle åka ända från Hammarstrand. Dom andra hade väl ungefär samma starttid som jag.


04.25 Frukost plus en sista stund med morgontidningen på ett bra tag.


05.00 Avresa mot Frösö flygplats. Ja jag har svårt för att kalla den Åre Östersund Airport.


05.30 Samling på flygplatsen. Jenny kom lite sent för att hon hade tappat plånboken i syrrans bil så hon var lite stressad när hon kom. Det var dock inga problem för henne att hinna med.


05.45 Incheckning. Tack och lov så fick vi hjälp av personal så att vi skulle få med oss grejorna hela vägen.


06.30 Flyget startar mot Arlanda


07.30 Anländer Arlanda tio minuter före utsatt tid


Tiden på Arlanda spenderade vi på att skaffa oss lite dollar plus att vi åt en lättare frukost. Sen så var det bara att vänta på nästa start.



Saknar redan fjällan?



Undrar just vem han tänker på



Den har fröken saknar troligen min namne

10.15 Avresa mot Chikago, det låter lite häftigt i mina öron att vara på väg mot Chikago, för det är en extra klang i det namnet tycker jag i alla fall.


På väg över Atlanten


12.00 Lokal tid landade vi i Chikago. Vi hade då tappat 7 timmar så det gick inte så fort som klockan visade. Nu var det i alla fall dags för Immigrationsmyndigheterna och Tullen. Det gick i alla fall blixtsnabbt den har gången, inga köer över huvudtaget. Det var betydligt värre förra året. Sen så fick vi passera dom obligatoriska sakerhetskontrollerna.


13.30 En första hamburgare på Amerikansk mark. Restaunrangen hette Chillis och burgaren smakade riktigt bra.


14.30 Vi har nu förflyttat oss till den gate varifrån varat flyg ska gå. Tyvärr så är det redan försenat med ca 30 minuter. Det visade sig i slutändan att förseningen blev nästan en och en halv timme.


Datortid



Tommy har nyss träffat en annan AC/DC-freak

Väntan - väntan. Tiden går sakta


17.30 Flyget kommer äntligen iväg mot Los Angeles sen så var det inga problem. Jag lyssnade pa en ljudbok men jag tror att jag missade en del på grund av att jag slumrade till nån gång då och då. Efter att vi landat i Los Angeles så fick vi våra väskor i stort sett utan väntetid. Därefter tog vi buss till hyrbilsföretaget för att hämta ut hyrbilen. Efter detta och ett par timmar plus ytterligare en hamburgare, den har gången på In `n Out, så kom vi fram till Lake Arrowhead klockan halv tolv på natten. Där väntade dom Amerikanska eleverna och deras föräldrar. Det blev ett kort möte sen hem till respektive familj. När eleverna farit så åkte vi till the boathouse för en kort stund tillsammans med Dave och Joie.


01.05 Sängdags. Jag försökte zappa lite mellan tv-kanalerna för att slappna av innan

sömnen men vaknade efter ca tio tryck av att jag tappade fjärrkontrollen i golvet, så då insåg jag att jag inte behövde tv-ns hjälp för att slappna av.


Natta Natta


Lennart


Kommentarer
Postat av: Mr Hungry

Äntligen lite matsnack!!!



Bra Lennart

2009-04-20 @ 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0