Mixade aktiviterer

                                                                  090401




Aktiviteter på skolan


Idag har dom Amerikanska eleverna varit med på några stycken lektioner tillsammans med Magnus. Dom har då berättat om vilka dom är och pratat i allmänhet med våra elever. Många är lite tröga i starten men det märks redan att spänningarna lättar för varje dag.


Vad gäller Joe Black så spenderade han stor del av dagen inne hos Tommy med sin lilla plåtbit. Han håller på att tillverka en sadel i storlek gammal mopedsadel.

  

Lärare och elev. Kul att vi har en del att lära våra Amerikanska vänner

  

Efter en snabb tur hem och vända så lämnade jag och Yvonne av Joe och Joe hos Tommy. Dom skulle gå på Svenssons café och fika samt lyssna på blues. Det hade säkert varit en trevlig kväll om det inte hade varit så knökfullt med folk där så att man varken såg eller hörde musiken. När jag och Yvonne skulle ansluta, efter våran biokväll, strax före nio på kvällen så hade dom andra gett upp. Tommy var då ute på en lite annorlunda sightseeing med våra gäster. Dom började i en av våra lärare, Maths, garage och fortsatte sen hem till Tommys mågämnes garage. För dom flesta skulle väl inte detta ses som den mest upphetsande sightseeingen men inom den här branschen så är det många som har det intresset. (Kul tycker jag). Ni ska veta att det skämtas om en inofficiell tävling som innebär att den som har mest grejor i garaget när han dör vinner. Jag tycker att mitt garage är proppfullt men jag är nog inte på topphundralistan ens.


Kvällen för ungdomarna bestod åtminstone för Daniel, Mattias, Ben och L.J av TV-tittande och lite slappande i allmänhet. Jenny och Riley var först ut och åt glass sen ordnade dom med en telefon åt Riley så att han fick ett eget nummer. Efter ett besök hos Jennys mamma så åkte dom hem till Myrviken för en TV-kväll, även för dom, i lugn och ro.


Ha det så bra


Hälsar


Lennart


Kommentarer
Postat av: Camilla Hammarling

1:a april, då undrar man ju om ni lurade gästerna och om det är någon tradition de har i USA???

2009-04-02 @ 16:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0