Jennys funderingar

                                                                       090412 

                            Riley på besök

Dom här två veckorna sprang nästan förbi. De första dagarna var nog alla som kom hit
rätt trött, så vi planerade inte in så mycket från dag 1. På söndagen fick Riley göra ett litet studiebesök på gården, vilket kan både filmade med ena handen, och tog kort med digitalkameran i den andra. Vi skämde bort honom med massor av fika och lite film och popcorn på kvällen. Några dagar in på nästa vecka kämpade han fortfarande på att försöka bli van tidsomställningen, vilket gjorde att han ofta sov från när vi kom hem kring 5 till 6-7 tiden morgonen efter. Fortstår fortfarande inte hur pojken kunde sova så otroligt länge!


På torsdagen veckan efter träffades hela gänget och gick och åt på kebab house, sedan fortsatte vi till Multi Challenge där vi körde gokart och sprang Boda borg en vända. Väldigt noga att notera att jag kom på 3 e plats, så jag spöade då de flesta av grabbarna! 

Tog en "pizza kväll" med Daniel och Ben och Tanja, blev bjudna på påskmiddag hos min farmor, varav vi på vägen hem såg massor med renar, lärde honom såklart att mjölka en ko och plocka ägg, köra skoter, provade laserhallen osv. Visste inte riktigt va ja skulle visa?!


På fredagen åkte vi alla fall upp och köpte lite souvenirer till hans nära och kära från Persåsens hantverksbutik. Han blev faktiskt lite imponerad på våra smörknivar i trä, samt våra långa skohorn!? Men jag hoppas alla fall han haft en någorlunda rolig tid här i snön.
En liten mysig middag på Jack Rabbit's sen hoppade amerikanarna på tåget hem över.


                                                                  -----

Svenskarnas flygtur närmar sig otroligt snabbt! Jag tyckte det nyss var 77 dagar sedan när jag började räkna ner! Och nu gäller det på onsdag.. Men det kommer nog gå bra hos familjen tror jag. Jag är nog mest nervös just inför att kliva ombord på dedär jätte planet, men jag får hålla tummarna att alla terrorister firar påsk och ligger hemma! Hoppas verkligen vi får samma tur med vädret som förra gänget fick, så vi blir lite solbrända och fina till studenten. :)
Det jag gruvade mig för förut var hur det skulle bli på skolan och praktiken där borta, men det känns jätte bra att både Dave och Joe, kom hit så vi fick bekanta oss lite mer med dem först.
Det ska förstås bli spännande att se deras troligtvis annorlunda vanor och miljö samt hur deras skola fungerar. Är det som på film mån tro?  Sänd mig en låång tanke på onsdag!

// Jenny


Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)

2009-04-13 @ 09:36:31
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Camilla Hammarling

Trevlig resa, ska bli spännande att följa er.

2009-04-13 @ 16:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0