Hemresan

                                                  090420




Mot Lake Arrowhead

  

Innan vi anträdde resan mot Lake Arrowhead så började vi dagen med en frukost på ytterligare ett i mina ögon ovanligt frukostställe. Vi åt i alla fall på något som heter IHOP vilket står för International House Of  Pancakes. Där åt jag Swedish Crapes with lingonberry jam och lingonberrybutter. Dom var förvånansvärt lika dom pannkakor som jag själv brukar steka så dom fick med beröm godkänt.




Bilderna talar sitt eget sprak



IHOP Las Vegas


På vägen hem stannade vi i ett litet samhälle som heter Bakers och som är känt för att ha världens största termometer, för att äta lite glass och sträcka på benen. Dessutom så var det dags för byte av förare. Termometern visade i alla fall på 97 Fahrenheit vilket är ungefär 36 grader Celsius.


Världens största termometer



Det märks vem som var på byn igår


En till som var ute och drällde igår


Som lite grädde på moset så fick Dave slut på bränsle i sin bil när vi hade bara några få kilometer kvar till bensinstationen. Vi andra fick då vänta i 101 grader Farenheit medan han och Tommy for med hyrbilen och handlade diesel. Dom 101 graderna, lika med 38,3 grader Celsius, var tydligen ett rekord för april månad. Det hade inte varit så varmt på 50 år.


På vägen uppför berget så passade vi på att besöka Crestline och Davis för att eleverna skulle få en föraning om vad och vilka som skulle komma att vänta dom där. Därefter var det bara att åka till skolan och packa ur bilarna alla grejor och ställa in dessa i verkstaden. När detta var gjort så åkte vi alla åt våra egna håll. Jag och Tommy skjutsade hem Jenny till familjen Mc Donald för att dom skulle slippa åka ut på grund av att vi blivit lite sena.


Som slutkläm på helgens noteringar vill jag bara ge alla ungdomarna allt beröm som man kan ge för att dom gjort ett så bra jobb trots att ingen av dom varit med i hetluften på tävlingsarenan förut.


Nu hoppas jag bara att jag ska kunna nå ett fungerande bredband i morgon så att jag kan föra in resterande inlägg.


Tack för ytterligare en dag


Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0