Torsdag 1/5

Hej igen!!

Som ni ser så ligger jag efter några dagar i mitt bloggande. Vi har varit nu varit hemma några dagar men jag ska ändå försöka att ta resan dag för dag i denna blogg. 

Vi hade i alla fall kommit fram till torsdagen i vår sista vecka här i Lake Arrowhead.

Dagen hade sin vanliga början med en resa upp till skolan och sen en skjuts till Crestline med Linda. Därefter så åkte jag och Tommy iväg för att hämta en bil som Tommy var lite spekulant på. Men en del saker pekade på att han borde titta lite noggrannare på bilen, så därför tog vi den till skolan och hissade upp den på en av lyftarna. Då visade det sig att misstankarna var välgrundade. Bilen hade varit rejält smälld och sedan fusklagad. Det var ett riktigt styggt veck i bottenplattan samt att den var närmare tre centimeter kortare på vänster sida än på den högra. Bilen var därför bara att lämna tillbaka till säljaren utan att det blev någon affär, så tyvärr, eller kanske tack och lov, så blev det ingen bil för Tommy under vår vistelse här.

Efter bilbesiktningen så drog jag och Tommy oss  tillbaka till huset för att packa. Det krävdes faktiskt några timmar av sortering och stuvande av grejor för att få ner allt i våra väskor. Trots att jag köpt en extra resväska här på plats för att få med mig mina grejor hem. Jag inser att jag har handlat mer än någonsin, kläderna är ju så billiga så det är inte riktigt klokt. Jag köpte fem par jeans, Wrangler, och ett läderbälte för 180 dollar ( ca 1080 kr ). Är det inte fantastiskt, till och med jag känner mig som en shopoholic, men det går säkert över när jag kommer hem.

På eftermiddagen gjorde jag min premiärtur nerför berget som chaufför och utan Tommy bredvid mig. Så det var med lite skräckblandad förtjusning som jag rattade iväg neröver berget och in i gyttret, det bor ju faktiskt mer folk därnere än vad det gör i hela Sverige. Nu skulle vi inte så långt in i stan så det gick ju ganska bra, vi körde inte fel någonstans p g a Tommys bra vägbeskrivning. Jag hade i alla fall lovat att skjutsa Christofer och Stefan till Wall Mart så att dom skulle få handla av sig lite dom också. Christofer hade bestämt sig för att köpa en ny kamera av samma modell som den jag köpte, och sen ville dom handla lite annat också. Av bara farten så lyckdes jag köpa ett helt gäng med skjortor till utöver dom jag redan hade köpt. Wranglerskjorta = 12 dollar. Dickiesskjorta med t-skirt = 20 dollar. Är det konstigt om man känner för att handla - nä det tycker inte jag.

Under den stund som jag och grabbarna var ner till stan så var Linda, Tommy och Dave iväg och tittade på en bil som Lindas pojkvän, Oskar, ville köpa. Efter några timmars betänketid och några bilder skickade över atlanten så kom dom fram till att det skulle bli affär av det hela.

Kvällens aktiviteter bestod i att Nates föräldrar bjöd alla inblandade på middag i koreansk stil. Det var fantastiskt gott och dessutom mycket stilfullt uppdukat. En buffé med massor av både kött och grönt, samt ris och nudlar. Det är nästan så att det vattnas i munnen när men ser bilderna igen.

image48

Att Nate och hans familj bor i ett hus som är av det större och vackrare slagen, med en utsikt över sjön, Lake Arrowhead, gjorde inte saken sämre. Det var en mycket trevlig upplevelse. Nates far hade tydligen ritat och stått för hela planerandet av om och tillbyggnaden av huset, så han var mycket glad över allt beröm han fick för sitt hus. Huset var byggt i en brant slänt och hade tre till fyra våningar beroende på hur man räknade. Det var mycket trappor men man fick ändå inte känslan av att dom var jobbiga, jag som tycker att våran trappa därhemma är jobbig.

image45

Läcker entre eller hur?

image46

Det är inte utan att jag som tillbringar en hel del tid i köket därhemma gärna skulle vilja ha ett sånt här kök jag också.

Återigen så tog dagen inte slut förrän det tog på och blev natt, så det blir nog så att vi får försöka vila när vi kommer hem.

Hälsar 

Lennart "chauffören" O

 


     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0