Christofers tankar om en dag i LA

Onsdag 30 april


Denna dag började med resans första "pissväder" hittills. Om man nu kan kalla det pissväder bara för att det inte är mer än kanske 15 grader varmt och småregnar lite grann. Det var ju mest dimmigt, inte många droppar regn över huvud taget.

-men herregud så svenskt att börja en konversation med vädret! Såna fasoner får jag ta att vänja mig av med. Haha...

vi åkte i alla fall till skolan vanlig tid, och där var vi med och lyssnade på ett föredrag om UTI och MMI. Mycket intressant att höra på när det pratades om den utbildningen, jag blev faktiskt lite sugen. Allt där verkade vara väldigt hightech och påkostat.


Efter det begav vi oss nerför berget för att göra ett studiebesök på UTI, men eftersom vi hade tid över innan vi skulle vara där så besökte vi en intressant liten butik nere i San Bernardino först som sålde bl.a. penslar och färg. Det visade sig att denna butik levererade material till både Von Dutch och Big Daddy. Bara en sån sak gör ju att man sparar kvittot.


Efter att vi hade handlat pinstripe-penslar och annat kul åkte vi vidare mot UTI.

Väl där möttes vi av en enorm och jätteflott entre, och insidan av skolan matchade lätt utsidan, för det var "ostkakerent" som bosse bildoktor skulle ha sagt. Mycket intressant! Och allt var lika påkostat och "top of the line" som vi Hade fått höra att det skulle vara. Tex. Hade BMW, Porsche, Audi, Ford, Nissan och många andra märken egna utbildningar där, som gjorde att du blev en specialicerad mekaniker på just deras bilar och att du blev anställd som mekaniker om du klarade utbildningen.

Dom hade även inriktningar so: Nascar, dieseldrivna fordon, motorcyklar, marina motorer o.s.v.


När vårat spännade och lärorika studiebesök var slut satta vi oss åter i bilen och åkte mot Knott's berry farm.

Det var nog det absolut ballaste jag gjort i mitt liv, för jag har aldrig åkt en bergochdalbana förut, men självklart lurade stefan in mig i den äckligaste av dom alla först.

Sen åkte vi en frän sak: man satt i vagnar som såg ut som hot rods byggda på gamla chevor, slungades iväg till 130 km/h på mindre än två sekunder och sedan var det bara att hålla i sig.

Mycket roligt! Och eftersom jag alltid varit lite av en adrenalinjunkie fattar jag inte varför jag inte provat sånt här tidigare.

Hela stället var för övrigt en upplevelse att se. Det mesta var byggt i vilda western-stil, men gamla hus och cowboys. Men det fanns även en del som såg ut som ett 50tals-cafe, med ett mathak och souvenir-shop.

Jag  kan varmt rekomendera alla som befinner sig i California att åka dit!


Medan vi ändå var på utflyktshumör besökte vi också Hollywood senare under kvällen.

Btw: på väg dit åkte vi förbi Kat Von D's tatueringsstudio LA ink, men det var tyvärr stängt för det var ganska sent på kvällen när vi kom dit.

Det var långt ifrån lika glamouröst och flådigt som man ser det på tv'n, men det var ändå roligt att se det. Men jag måste erkänna att det var lite väl mycket konstigt folk i Hollywood. T.ex. en dvärg som klätt ut sig till filmkaraktären Chucky och låtsades sticka en platskniv i röven på tjejer som gick förbi. Bl.a. linda, men han måste få lite cred för ljudeffekten han gjorde, för han utstötte nått slags ljud som lät som stål mot stål, vilket kanske kan tas som en komplimang... hahaha

Vi gick där på gatan i hollywood och tog kort på alla stjärnor som vi kände igen nere på trottoaren. Jag letade efter robins, men jag kunde inte hitta den... ;D

Detta var utan tvekan den roligaste dagen vi har haft under denna resa, även om dragracetävlingen i las vegas var brutalt rolig den med.


Hälsar

Christofer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0