Söndag - Den stora dagen

Återigen en frukost på stående fot. Jag köpte kaffe och macka på Starbucks medan dom andra köpte mexikansk frukost igen. Det ska bli skönt att komma hem till filmjölken om en vecka, jag börjar få lite halsbränna.

Vädret är ungefär det samma idag som igår, med det undantaget att vinden avtog på eftermiddagen. man börjar se lite tomataktig ut i ansiktet. Som tur var så köpte jag ju en hatt i förra veckan så jag klarar mig ganska bra.

Tommy och Dave kör i stort sett hela dagen. Det har varit väldigt spännande. Tommy tog sig till kvartsfinal men blev där utslagen, ett riktigt bra resultat med tanke på var tävlingen gick av stapeln och motståndet som fanns på banan. Att han dessutom körde en bil som han inte är van vid gjorde väl inte insatsen sämre. Det gick ännu bättre för Dave. Han slog ut en efter en tills han till slut var i final, vilken han också tog hem. Dave vann alltså sin klass, bracket 1. Det var hans första seger sen 1994 så det var en riktigt stor händelse. Ni ska tro att det var jubel i busken, eller rättare sagt i målområdet och senare i depån. Det var prisutdelning och fotografering av hela teamet, så det var riktigt högtidligt. Att man dessutom kunde se hela tãvlingen på nätet även hemma i Svedala var en extra dimension för Tommy, för han hade kontakt med kompisar därhemma vilka såg tävlingen och mejlade kommentarer mellan heaten.

Eleverna fick även idag lovord för sin insats runt tävlingen. JÄTTEDUKTIGA

När tävlingen var slut så var det dags att packa ihop alla grejor, vilket tog sin lilla tid. Koncentrationen var ju inte direkt riktad mot själva packandet av förklarliga själ. I vanliga fall skulle vi ha varit hemma innan packandet var klart men nu gick ju tävlingen så bra så tiden rann iväg.

I alla fall så var det slutligen dags för mig och Linda samt Nicole och hennes föräldrar att dra iväg hemåt. Linda skulle ju jobba på måndag morgon så det var bara att dra iväg. Jag fick ta rygg på Trevor Cory vilken visade mig vägen hemåt genom mörkret. Klockan var halv två innan vi var hemma i Lake Arrowhead så det blev en dryg dag även idag/igår.

I morgon har alla elever i teamet utom Linda en fridag från skolan eftersom dom inte hinner hem förrän skolan är slut. Anledningen till att Linda inte får vara ledig är tt hon då skulle tappa en av dom bästa dagarna på resan, dom hos Davis.

Ha det så bra på lovet alla ni därhemma som har lov eller är lediga eller elevbefriade.

Hälsar

Lennart O

Kommentarer
Postat av: Britt

Ser att ni har fullt upp. Konstaterade av pappas vykort att du tyckte vi skulle skriva ut din dagbok. Jag har berättat varje dag om händelserna, men nu har jag även skrivit ut dina berättelser. Ska gå dit idag så han får lite lektyr till helgen. Vi åker till Växsjö i morgon bitti. Kommer hem på måndag kväll så det blir en lillsemester.
Jag gillade trehjulingen. Den skulle man haft till barnbarnen.
Kram syster o svåger.

2008-04-29 @ 07:33:45
URL: http://rimoftheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0