Pomona och Venice beach

Det blir bara värre och värre. I morse var vi uppe klockan fyra, ja just det fyra.


Klockan var strax efter fem när vi plockade upp Christofer och sen var det inte många minuter senare som vi plockade upp Linda och sist men inte minst Stefan runt halv sex. Resan gick nu mot Pomona och deras stora Swap meet. Vi var framme i Pomona ungefär klockan halv sju efter drygt tio mils körning.


För er som inte vet, det gjorde inte jag heller, så är Pomona Swap meet som en jättestor, och då menar jag jättestor loppmarknad för bilar och bildelar i alla dess former. Det finns allt från rostiga gamla skruvar till riktiga lyxbilar i alla dess former. Det kan vara renoverade bilar från 1920-talet upp till bilar nyare än 2000.


När vi kom fram till Pomona så följdes vi åt en liten stund tills vi kommit in i området. Där gick sedan Christofer och Stefan till VW-avdelningen, flera hektar stor, för att stilla Christofers nyfikenhet. Jag och Linda följde med Tommy mot det bortersta hörnet av området, där skulle Tommy börja sin dagsresa. Efter en liten stund så valde jag och Linda att lämna Tommy för att titta på bilar i stället. Vi började med Corvette, det fanns säkert mer än hundra stycken där, sen fortsatte vi genom området där det fanns alla möjliga bilar, och då menar jag alla möjliga. Efter ca en timme så tappade vi bort varandra i vimlet av folk och bilar men vi hade avtalat tid och plats för lunch så det var lugnt. Jag ska försöka göra ett litet sammandrag i bildform, av utbudet, här nedan.


image44

Tuff trehjuling, eller hur. Fanns både som tvåhjuling och flygplanslådbil eller vad man nu ska kalla det.

Nej nu ger jag upp. Jag har hållit på i en timme och fått in en bild i dokumentet. Jag måste få återkomma med flera bilder senare. Det finns så mycket att visa så jag bara måste få komma tillbaka med fler bilder.

Efter lunch drog vi vidare till Venice beach för att titta på alla möjliga och omöjliga personligheter. Det var förmodligen för tidigt på säsongen för vi såg inte så många, men några stycken fick vi i alla fall se. I övrigt så blev det i alla fall lite shopping. Jag, Linda och Christofer köpte varsin resväska. 150 kronor för en skaplig resväska, billigt va?


Efter shoppingturen var vi ut och åt med en kille som Tommy känner, och hans fru, i Venice. Han heter Leif och kommer från Brunflo och hans fru heter Helena och kommer från Västerås. I alla fall så blev det mexikanskt den här gången också, jättegott även den här gången.


Här skulle det ha kommit lite bilder även från Venice Beach och ett par bilder på ett gäng gamnackar som sov så gott bak i bilen.

I alla fall så var vi hemma i tiotiden så det blev full dag idag.

Soliga men svala hälsningar från LA

Lennart


  


Kommentarer
Postat av: Magnus Hammarling

Va kul å va på turné!

Glöm bara inte att köpa en I-phone...
Oumbärlig manick som du även kan ringa ifrån, dessutom är den vrål snygg och tokbillig "over there".

Sköt om er/ Magnus

2008-04-23 @ 09:23:27
Postat av: Camilla Hammarling

Här radar syskon upp sig ser jag....
Kul att du skriver så mycket, känns som att jag varit på en tripp till USA jag oxå.
Här hemma är snön snart borta och i rabatterna börjar det blomma. Denna vecka har bjudit på sol, sol och sol 8-10 grader varmt - härligt!
Ha´det
Camilla

2008-04-23 @ 18:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0