Onsdag 23/4

Ny dag med nya utmaningar!

Efter att ha kollat läget och skjutsat Christofer till Davies så var det dags för en stunds kontakt med hemlandet i öster. Tommy började med en skyperunda med de sina och sen skypade jag med Erika i New York och därefter med Yvonne och Jonas där hemma. Därefter så var det dags för ett par timmar vid bloggen.

Medan jag väntade på Tommy så pratade jag en del med Stefan och Linda. Stefan höll på med en sista finslipning på sitt projektarbete innan han skulle skicka det hem till skolan så att det skulle finnas med på torsdagens utställning. Linda höll på och tjattade med dom där hemma, både via nätet och via telefon tror jag.

Om ni vill se mer bilder så har både Christofer och Linda en varsin sida på bilddagboken där dom lägger ut en hel del bilder. Jag har kollat med dom och det är ok att jag lämnar ut deras alias. Tyvärr så kommer jag i nuläget bara ihåg Christofers, vilket är Thyselius. Jag återkommer med Lindas så snart som möjligt.

Eftermiddagen tillbringade jag, David Nygren och Joe Urbz på en golfbana i närheten. Spelet var väl inte direkt brilliant men banan var desto bättre. Att det dessutom var lyxvillor i parti och minut runt banan gav spelet och dagen en extra dimension. Att vara medlem i klubben kostar 17 000 dollar i inträde plus 400 dollar i månaden för att få spela. Jag förmodar att det är fler än jag som har åsikter om detta. Ingenting för min plånbok i alla fall. En liten jämförelse är att månadskostnaden är högre här än vad jag betalar för ett helt år i Krokom.

Efter golfen var det dags för ytterligare en ny upplevelse för mig. David bjöd oss på sushi, vilket jag aldrig har ätit förut. Det smakade bättre än jag trodde. Det enda jag inte fixade var musslor/ostron. Inte min konsistens på den varan.

Tommy och Dave är i alla fall nere på plattlandet för att hälsa på en svensk kille som driver en firma här där dom renoverar växellådor, i första hand automatiska om jag förstått det hela rätt. Därefter skulle dom titta på en bil som Tommy är spekulant på, en PT-cruiser.

Tommy har i alla fall inte kommit hem när jag skriver dessa rader, och det är första gången som jag känner att jag kommit ikapp med min information till er där hemma.

Hälsar

Lennart "Niklaus" O

Kommentarer
Postat av: Jonas, Yvonne, Lars-Eric, Kicki, Ante och Joel.

Har landat hos Kicki efter en tur på längdskidor i Ullådalen i hällande regn. Hela veckan har varit fin men vi lyckades ändå att pricka precis rätt dag med regn. Trots vädret en lyckad tur.

2008-04-27 @ 15:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0