Lindas tankar och minnen

hej!


nu ar det torsdag andra veckan. jag sitter pa skolan i urbz mediarum.
Det har varit mycket att gora och mycket att se nar vi har varit har. vi har lagt oss tidigt och gatt upp tidigt varje dag. till och med pa helgerna. kanns lite segt men det ar vart det nar man far aka till olika stallen som man bara sett i film. Det ar riktigt haftigt.
Forsta veckan sa var jag pa skolan hela veckan. Fick folja med pa lektioner och bli lite utfragad. vanligaste fragorna ar ju -Ar det kallt i sverige? -Ar det mycket sno? vart i sverige bor du? men sen har jag aven fatt fragor om olika namn uttalas pa likadant satt
och om killarna ar likadana har i usa som i sverige. och massa fragor om skolan och skilladen och sa..


Och det ar ganska stor skillnad.
For det forsta sa har dom 6 lektioner varje dag. men kan aven ha en sjunde som tillvalskurs. De borjar 07.20 varje dag och slutar runt 2 tiden. och da har de tex. matte, engelska, ceramics(drejning och grejer), printing shop,marine science och auto shop.. och de kurser
man har valt har man samma tid varenda dag. om och om igen. jamfort med varat schema. jag tycker det ar ganska trist att ha samma saker varenda dag. sa jag gar till ceramics istallet for historia och jag gar till mediarummet istaller for att ha spanska tex. Bara for att variera lite.
och att fa testa lite nya grejer.


Det ar manga lektioner de maste fraga efter ett pass for att fa ga pa toaletten. for blir man ertappat ute i korridorerna utan tillstand sa blir det kvarsittning eller nat sant. varje lektion ar ca. 50 min lang. till och med auto shop och dom har praktiska amnena.. det ar trist. man hinner
knappt paborja nagonting innan man maste ga pa nasta lekton. dom har en klocka som ringer ca 10 min innan en lektion borjar. sen ringer den nar lektionen borjar och da ska man redan vara pa plats. efter lektonen sa aven om man ar klar sa gar ingen darifran forran klockan ringer ut.
korta luncher jamfo rt med vara. dom har ca. 30 min lang lunch. De ater oftast i en stor cafeteria. Maten man koper dar ar juice,c chokladmjolk,"potatisbulle" pizza el. biffmacka. och lite chips och kakor och grejer. en san lunch kostar ca 2 dollar att kopa. sen saljer dom mycket energidrycker och sadant.
Men vi tar med mat hemifran istallet for att ata den maten. aven om jag blivit bjuden pa det tva ganger for att testa.
Det ar en stor skola. Knapptyst i korridorerna under lektionstid. sen riktigt hogljudt nar det ar rast. det ekar ju i korridorerna ocksa sa. och det ar mycket folk att trangas med. som i film.


Sen maten ar mycket annorlunda. vi har inte haft sa jattemanga hemmagjorda middagar hos oss. utan mest atit ute. nar vi atit hemma ar det typ spagetti och nan stek. korv med brod och lite sanna grejer. ater vi ute finns det ju hur manga olika fastfood stallen som helst. allt beror pa vad du vill ha for mat.
vi har atit mycket pa del taco.. som ar vad det later som. ett tacostalle. sen har vi atit hamburga de,pizza och lite sant. vi var och at pannkakor pa I hop pa min fodelsedag. pa det amerikanska sattet. fluffiga pannkakor i en hog och sylt och gradde over det hade jag pa min. och banan. det var ganska gott men matt
blev man! sen kom servitrisen ut med ett stort glas glass och grejer och sjong. det var jattegott men jag orkade knappt ata nagot. det fanns manga siraps sorter. vanlig, jordgubb, bjornbar och lite bar sorter.


Vi har besokt lite stallen som Venice beach, Pomona swap meet, dragracing i Fontana. sen for vi till San diego och var pa sea world. det var haftigt. de hade en stor val show dar. det var haftigt att se,valen hoppas omkring och skvatte ner publiken pa komando och spottade vatten pa dem =P det var en riktigt stor val.
Sen kanske vi ska till hollywood nagonting ocksa. och pa en stor baseboll match. det blir haftigt.


Sen har vi varit och shoppat pa stora gallerior. sen nu i helgeb bar det av till las vegas. dar ska vi pa dragracing. Dave( auto shop lararen) har tva bilar h an ska tavla med. En camaro och en corvette. sa vi utbytesstudenter
ska vara pit crew da som vi var i fontana. las vegas kommer bli riktigt haftigt att se. och det kommer vara riktigt varmt.runt 40-45 grader varmt.. vi far val se vem som ser ut som en krabba nar man kommer hem til sverige.. hehe


Sa det har ar sista veckan jar ar pa skolan. sen ska jag till Davis Auto and Body Shop nere i crestline. jag blir nog dar 3-4 dagar som det lat bara. for vi ska ut och se olika stallen och ha middagar och grejer sa. pa onsdag ska vi till nat fordonsuniversitet tror jag det var och efter det till noxbury farm.
Ett nojesfalt fast i western stil. rollercoasters i tra och sa =P


hur som helst. familjen jag bor hos ar valdigt trevlig och man om att allt ska vara bra hela tiden. det ar bra.


och det ar riktigt haftigt stalle det har berget. mycket storre an jag trodde det skulle vara. manga snirkliga vagar och manga "egna" hus. de ar byggda pa ett sa speciellt satt.. inte som i sverige.. ve tinte h ur jag ska forklara. men de ar fran iaf. vi ar hogre upp an molnen.
och storvagen ner fran berger till LA ar 2 filig i bada hallen. snabbt tempo och manga svangar.. jag mar latt illa nar vi aker bil pa berget. haha jag tror det ar 2 mil ner till "plattlandet" mer eller mindre. otrolig utsikt och stallen man har sett i film aven har uppe pa berget.


nu kommer jag inte pa nagot mer att saga. men det finns nog mycket mer att saga..


hade gott!


halsningar Linda



Lindas alias i bilddagboken = rockigt

Kommentarer
Postat av: Magnus O

Kul å läsa hur du/ni har det!

Fråga: Är det nån av ersom vill gå på mösspåtagningsbalen på PC?
Hör av er till mig ASAP i så fall.
Fråga Tommy & Lennart oxå.

See you later alligator!

2008-04-25 @ 16:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0