Torsdag 17/4 - 08

Ytterligare en dag har gått! Tiden rusar iväg, det har nu gått nästan en vecka sen vi for hemifrån.

Efter en vanlig start så åkte jag och Tommy till Jensens, en affär där vi brukar handla, för att köpa ett grattiskort till Linda. Hon fyller 18 år idag. Vi gav henne en liten present för att visa att vi kom ihåg hennes födelsedag. Lite senare på dagen berättade jag för Joe Urbz om Lindas födelsedag och då blev det fart här. Jag fick följa med Rose Urbz till byn för att köpa tårta. Det blev en riktigt färggrann sak med Lindas namn på. När vi kom tillbaka från byn så hade Joe kontaktat David Nygren så kan kom också ner till verkstaden, iklädd vikingahjälm och Svenska flaggan, för att gratulera. Med sig hade han en keps och en jacka som hon fick av skolan i present. Linda såg i alla fall ut att bli glad och överraskad över uppvaktningen.

I övrigt så blev Stefan intervjuad av skolteve, något han fixade med elegans. Linda och Christoffer blev intervjuade igår, hur resultatet blev vetjag inte men det blev säkert bra. Dom är ju så coola båda två. Efter intervjun skjutsade Tommy ner Stefan till Davies och sen for han hem och lade sig. Han trodde att han hade feber. Efter några timmars sömn och en powershot som han fick av Joe Black så såg han riktigt kry ut.

Medans Tommy var borta så passade jag på att blogga lite grann plus att jag gjorde en riktig rundvandring runt skolan med fotografering som huvudsyfte, bilderna får ni förhoppningsvis se nästa vecka.

Lunchen bestod även idag av en macka, nu med köttbullar på.

Efter lunchen passade jag på att auskultera en lektion hos Joe. Han var verkligen engagerad. Lektionen handlade om olika lediga jobb inom hans bransch och vad dom innebär samt vad man tjänar på dom olika jobben.

Efter detta så togg vi en lite paus nere i huset.

Dagens stora upplevelse för mig var att jag fick följa med David Nygren och två av hans kompisar, Zack och Trevor, på baseboll, en verklig upplevelse på flera sätt. Mer om detta kommer nästa gång.

Tiden tryter så jag måste sluta nu.

Ha det så bra där hemma.

Hälsar

Lennart

Kommentarer
Postat av: Britt

Hej broder!
Kul att läsa din blogg. Du är flitig och det uppskattar fadern. Jag berättar varje dag vad du upplever. Även vi tycker det är roligt att hänga med i äventyren.
Här lyser solen och snön tinar bort. Det är vår. Skrev jag visst förra gången också. Ha dé gott
kram från oss alla/syster

2008-04-19 @ 12:00:40
URL: http://rimoftheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0