Tävlingar i Las Vegas

Ingen sovmorgon idag heller!

Frukost på Taco Bell, bacon och äggröra i ett tortillabröd för mig. Det smakade riktigt bra ãven om det kãndes lite ovanligt.

Resten av dagen betod av ett antal provkörningar för att få till en bra idealtid på bilen. Jag har nu lärt mig att man inte får köra fortare än idealtiden för då vinner motståndaren om inte han också gör samma sak fast grövre, eller att han har kört mot rödljus. Eleverna är verkligen engagerade och jobbar på ett bra och ansvarsfullt sätt. Både Dave och Tommy kan koncentrera sig på det dom ska göra, nämligen köra. Bilarna är alltid tankade och klara, luften kollad med mera, när det är dags för tävling.

Temperaturen på banan är drygt 30 grader celsius plus att det blåser en hel del. Detta innebär att det inte känns så himla hett, även om vi är på en stor asfaltplan. Risken är dock uppenbar att man skulle kunna bränna sig om man inte tänker sig för. Tack och lov för att det var några som tagit med sig solskyddskräm, jag hade inte det men jag fick lite av dom andra.

Vad gäller dom där viktiga detaljerna som mat så blev det hamburgarlunch idag. I övrigt så hade Nicoles föräldrar, Trevor och Hadasa med sig dryck och mackor åt alla som ville. Inte illa, för det går ju åt en hel del vatten och läsk en sån här dag. Vad som var en trevlig upplevelse var att det inte fanns en enda människa som var berusad på hela området, jag hade väl lite förutfattade meningar där.

Någon gång strax efter lunchtid så kom Joe och Rose tillsammans med lilla Allie upp till tävlingen för att fotografera och dokumentera lite. En lång resa för lite bilder. Det var ca 40 mil att åka, enkel resa, så det var ingen liten tripp, speciellt som dom vände hemåt på kvällen igen.

Idag slutade faktiskt aktiviteterna på banan i sextiden så vi kom till hotellet redan vid halvsjutiden. Efter en vilopaus med dusch och en powernap så gick vi ut och åt middag för att sen göra en runda på stan. Vi besökte världens största souvernirbutik, och sen blev det en liten rundtur efter stripen, huvudgatan. Men nu var klockan redan halv ett och vi skulle upp tidigt även på söndagen så det var bara att återvända till hotellet för några timmars sömn.

Jag köpte faktiskt ett par begagnade kortlekar i souvernirbutiken, tänka sig. Det var det närmaste jag kom något spelande även om hotellet var knökfullt av spelautomater. Det var faktiskt beklämmande att se alla människor som satt vid automaterna, med kreditkortet inmatat i apparaten. Undrar hur många som hade koll på hur mycket dom spelade bort förrän dagen efter.

Hälsar

Lennart "the gambler" O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0